Slikarstvo Đuke Siroglavića pred novim izazovima
Dugo je Đuka Siroglavić (Slavonski Brod, 1962.) tražio svoju umjetničku tehniku izražavanja (Gestaltungstechnik). S jedne strane eksperimentirao je s raznim tehnikama i materijalima na širokom području plastične izražajnosti, pri čemu je njegova izobrazba prvotno preferirala drvo, poglavito grab, bukvu i slavonski hrast. S druge strane, eksperimentirao je i tražio ne samo vanjske objekte svoje umjetničke inspiracije, nego i onaj prirodni element koji bi najviše odgovarao unutarnjem stanju nemirnoga duha koji uvijek iznova pokušava predočiti svu silinu energije i promjena koje mu lebde pred očima. Ako tako pođemo od klasičnih prirodnih elemenata zraka, zemlje, vatre i vode, odmah će biti jasno da olujna rosa nemirnih voda dominira motivima Đukinih likovnih ostvarenja, slika, instalacija i "performance"-nastupa.
Iz rata je Siroglavić izlašao kao narednik, ali to je ovdje manje bitno. Rat je promijenio ne samo njegove tehnike nego i bitno modificirao umjetnički pogled na svijet. Sudjeluje na mnogim humanitarnim izložbama poznajući sudbine svojih palih suboraca i njihovih obitelji, uvijek spreman njima priskočiti u pomoć. Upravo se trudi, uz silnu energiju duha i kista, oslikati kilometarski dugu umjetničku sliku koja bi se mogla pogledati i (na metre) kupiti ovoga ljeta na Braču, sve u korist udruge "ars humana" i njenih štićenika.
Planirana tematska izložba u Berlinu sljedeće godine, za očekivati je, potaknut će interes za njegove moderne slikarske tekhnike i osebujnu motiviku i u Njemačkoj, gdje se oduvijek cijenila volja za eksperimentiranjem i novim tehnikama, bilo u plastici ili slikarstvu.
Zvonko Pandžić
Fokus
{mxc}