Javor NovakJavor Noval karikatura

Moje kverulancije

Tzv. analiza članice „Centra za demokraciju i pravo Miko Tripalo“

Oa ovu priču korisno je skicirati životopis Mike Tripala (1926.-1995.), gimnazijskog skojevca (1941.), diplomiranog pravnika (Beograd 1961.), dužnosnika SKOJ-a, poslanika u Saveznom vijeću Narodne skupštine, tajnika Gradskog komiteta SKH i Izvršnoga komiteta CK SKH, člana Izvršnoga biroa Predsjedništva SKJugoslavije i samog Predsjedništva SFRJ... Poslije je Ante Miko Tripalo bio jedan od vođa Hrvatskog proljeća, što bi imalo poništiti sve ove najviše, prethodne funkcije... jer vodstvo Hrvatskoga proljeća drakonski je smijenjeno Javor Novak(„uklonjeno 1971.“ reći će njegovi drugovi) ali, za razliku od svojih 'mas-pok'sljedbenika, nije zatvaran, nije kažnjen Golim otokom već je poput S. D. Kučar nastavioživjeti u luksuznom stanu te primati dužnosničku mirovinu.

Tripalo je bio za demokratizaciju, veću samostalnost i ravnopravnost republika i zato ga ljevičari uzdižu u nebesa, jer Jugoslaviju je trebalo reformirati a ne napustiti. Vraća se u politiku 1990. kao jedan od vođa Koalicije narodnog sporazuma i jedan od osnivača HNS-a. Od 1993. saborski je zastupnik HNS-a, jedan od osnivača Hrvatskog helsinškog odbora za ljudska prava i kroz njega otvoren oponent predsjedniku Tuđmanu. Bio je i predsjednik Šoroševe internacionale: Zaklade 'Otvoreno društvo – Hrvatska' te jedan, kako se piše, od osnivača i prvih značajnijih članova (inače promašene) Akcije socijaldemokrata MrežaJe li to i mreža komunističko-liberalnih jedno-mišljenika, procijenite sami. Svakako, bilo bi zgodno dalje pretraživati povezanost sa stranim institucijama od kojih je Reuters samo jedan od... Reuters, Velika Britanija, čija je matična kompanija 'Thomson Reuters' snima i procjenjuje, donosi izvještaje o brojnim svjetskim državama u skladu s projekcijama geopolitike, nametanja medijskih sadržaja, kontrole te medijske dominacije pod egidom (plaćenog?) istraživanja.Hrvatske (ASH). Toliko o mitu reformista, proljećara i demokrata, na kojem je izgrađen zagrebački 'Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo'.

'Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo'

Kako iskićeno, a zagonetno stoji, taj Centar osnovali su (srpnja 2003.) „istaknuti hrvatski znanstvenici, članovi Miko Tripaloakademske zajednice i javni djelatnici“. Za prvu predsjednicu Skupštine Centra izabrana je Vesna Pusić a za predsjednika Upravnog odbora Josip Kregar. Ova nevladina, nestranačka i neprofitna udruga ne prima članstvo na slobodan način već o primanju odlučuje Upravni odbor. A tko su članovi kojima su se pohvalili?

Lista se sastoji od niti pedeset članova među kojima treba spomenuti: Antuna Vujića, Mirjanu Krizmanić, Nevena Budaka, Gvozdena Flegu, Velimira Viskovića, Gorana Radmana, Dragu Pilsela, Zvonka Makovića, Hrvoja Klasića, Josipa Kregara i Vesnu Pusić, Tvrtka Jakovinu, Stjepana Mesića i Ivu Josipovića. Ova mreža pojedinaca tako ostvaruje spregu djelatnika Filozofskog fakulteta i Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu s HRT-om. Tu je dakle onaj bazen politički najdražih gostiju. Je li to i mreža komunističko-liberalnih jedno-mišljenika, procijenite sami. Svakako, bilo bi zgodno dalje pretraživati povezanost sa stranim institucijama od kojih je Reuters samo jedan od... Reuters, Velika Britanija, čija je matična kompanija 'Thomson Reuters' snima i procjenjuje, donosi izvještaje o brojnim svjetskim državama u skladu s projekcijama geopolitike, nametanja medijskih sadržaja, kontrole te medijske dominacije pod egidom (plaćenog?) istraživanja.

Medijsko stanje u Hrvatskoj

Pod naslovom Reuters Institute Digital News Report 2018., u dijelu o Hrvatskoj tako donosi snimku medijskog stanja u nas. Često se to u Hrvatskoj pompozno objavljuje kao mišljenje Reutersa ili neke druge (po mogućnosti glasovite) svjetske institucije. Nedavno smo to imali s izjavom State Departmenta i izvorom iz Hrvatske koji se pohvalio kako će poslati negativno izvješće. U organiziranim državama to se zove klevetanje domovine i podliježe Mediiistrazi i propitivanju. S tih polazišta, kada negativne informacije stižu iz Hrvatske, strane sile to ili naručuju i piju bez ostatka ili im je dobrodošlo za provedbu novih ucjena.

U ovom primjeru istraživanje je objavio Reuters Institute, a u stvari, prikaz stanja proizvela je prof. dr. Zrinjka Peruško iz 'Centre for Media and Communication Research University of Zagreb'. Financiranje projekta nije navedeno, kao ni naručitelj pa imate pravo pogađati. U potpisu članka stoji autorica i spomenuti Centar Sveučilišta u Zagrebu a ne primjerice Fakultet političkih znanosti sveučilišta u Zagrebu. Zato treba reći, u osnovnome: dr. Peruško je redovita profesorica u trajnom zvanju medijske i komunikacijske teorije i medijskih sustava te predstojnica Centra za istraživanje medija i komunikacije Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Diplomirala je i Zrinjka Peruskodoktorirala sociologiju (FF Zg) a s magisterijem ulazi u informacijske znanosti i smjer komunikacije. U Hrvatskoj znanstvenoj bibliografiji (CROSBI) pod autorske knjige stoji komada tri, uredničke knjige komada dva, izvorni znanstveni i pregledni radovi u CC časopisima tri, ostali radovi u CC časopisima jedan, znanstveni radovi u drugim časopisima komada dvadeset...

Kako sociološko znanje o medijskoj i komunikacijskoj teoriji izgleda na primjeru recentnih medija u RH pogledajmo iz engleskog članka profesorice Peruško u izvješću Reutersova instituta za 2018. U podnaslovu stoji tvrdnja kako je hrvatsko medijsko tržište obilježeno snažnim komercijalnim televizijama, opadajućim tiskovnim 'sektorom' te živahnom mješavinom tradicionalnih i alternativnih web stranica. Znači nigdje lijevih portala, nigdje u naglasku ni riječi o lijevim tiskovinama. Medijsko tržište u Hrvatskoj tako već u startu ne obilježava opća pošast utjecaja sponzora i oglašivača. No, pogledajmo sam članak.

Obrat teza

O HRT-u kaže da je u godinama uredničke neovisnosti bio pod negativnim utjecajem HDZ-a a dio štete javnom PrešućivanjeŠiroko rasprostranjena, nazadna i pogubna ljevičarska, stvarna, osamnaest godina duga uređivačka politika tako je prešućena izamijenjena izmišljenom narastajućom i konzervativnom. Da se Vlasi ne dosjete.servisu još nije saniran. Žive štete od JRT-a ne navodi. Preostala mala grupa nezavisnih novinara bori se, kaže dalje, za profesionalne standarde u svjetlu narastajuće konzervativne uređivačke politike. Poslije 2000-te, na što se profesorica naslanja, nije se dakle dogodio ljevičarski prevrat niti čistka novinara, nego je problem s HRT-om u rezidualnim hadezeovcima i njihovoj narastajućoj uređivačkoj politici. Obrat teza tako dovodi do zaključka o maloj HRTgrupi koja se bori za profesionalizam umjesto vrlo male grupe koja je preživjela Račanovu i Radmanovu te ostale komunjarske čistke (vidi najnovije hajke). Široko rasprostranjena, nazadna i pogubna ljevičarska, stvarna, osamnaest godina duga uređivačka politika tako je prešućena izamijenjena izmišljenom narastajućom i konzervativnom. Da se Vlasi ne dosjete.

O minornom portalu lupiga.com autorica piše kao o alternativnom i progresivnom mediju koji dobiva potporu građana. Ilustracije radi navodim kako portal njeguje hrvatski književni jezik pa piše: „Hrvatska štampa 80-ih i danas“. Važan progresivan autor im je i Oliver Frljić, a o medijskom smeću koje je bilo prepuno mrzilačkih, neukusnih i psovačkih pasaža portal piše ovako: „Feral je doista prosvjetiteljski projekt“. Kao što profesorica piše o progresivnosti lupiga.com portala uzneuvjerljiv kompliment ('dobiva potporu građana') tako za savršeno jutelovski organiziranu N1 televiziju (ustavno upitne trojezičnosti emitiranja?) piše kako joj publika raste i to čak do 12%. Koji redak prije toga objavljuje međutim podatak kako je Nova TV na 61 %, a RTL TV na 59 %! Znači, N1 zaista snažno raste... I ne samo to nego je u N1 televizije prepoznat silan doprinos demokraciji što profesorica dokazuje i uručenom im nagradom ništa manje nego od velebnog 'Centra za demokraciju i pravo Miko Tripalo'.

Navijačko ljevičarenje

Obrazloženjem kaže zato, jer je ovdje riječ o „progressive think tank“... Nema u članku profesorice nijedne ograde ovakvom ideološkom, prozirnom i navijačkom ljevičarenju i dodjeljivanju nagrade jednog obojenog centra koji nosi CrvenoVLnigdje nema 'Večernjeg lista', baš kao što govoreći o portalima, teorija profesorice Peruško preskače cijele grozdove relevantnih i čitanih portala. Postavlja se pitanje kako će, gdje će svrstati 'Večernji'? Ako kaže ljevičarski, onda će ispasti da je 'Slobodna' (s navedenih samo 10 %) potpuno nadglasana i da u RH postoje samo ljevičarski mediji. A tu se istinu ipak ne smije poslati Reutersu. Zato je najbolje, 'Večernji', stručno niti ne navoditi... Ne postoji.ime totalitarizma, ime komunizma, centra kojeg čini onih gore niti pedeset pomno biranih članova. Profesorica je zaista (naručeno?) objektivna.

No, ova istovremena predstojnica 'Centra za istraživanje' nije nam ovdje odala jedan skroman detalj: da je i ona naime odabrana članica upravo tog i takvog Centra Miko Tripalo 'za demokraciju i pravo'. Nije nam rekla da je i ona u klubu podobnih: Mesić, Josipović, Pusić, Radman, Klasić, Jakovina, Budak, Pilsel, Peruško... itd. Zaista je uvjerljiv i ovaj „think-tank“...još je uvjerljiviji članak sveobuhvatnog Reutersova instituta.

Tek na sredini profesoričina teksta pojavljuje se pojam 'ljevičarski'. Vjerovali ili ne kaže da je to 'Jutarnji', ali se odmah požurila (i) neutralizirati: 'Slobodnu Dalmaciju' proglasila je desničarskom... U tom kontekstu nigdje nema 'Večernjeg lista', baš kao što govoreći o portalima, teorija profesorice Peruško preskače cijele grozdove relevantnih i čitanih portala. Postavlja se pitanje kako će, gdje će svrstati 'Večernji'? Ako kaže ljevičarski, onda će ispasti da je 'Slobodna' (s navedenih samo 10 %) potpuno nadglasana i da u RH postoje samo ljevičarski mediji. A tu se istinu Upitnikipak ne smije poslati Reutersu. Zato je najbolje, 'Večernji', stručno niti ne navoditi... Ne postoji. Mislim sociološki i komunikacijski... kao predstojnica Centra... Fakulteta političkih znanosti. Pa se onda profesorica brzo prebacila na prihode od oglasa...

Naravno u nastavku, po drugi put, ističe index.hr a zatim dugo, dugo nijedan drugi portal. Kad od pet dnevnih listova i portala predstojnica „zaboravi“ jednog to je već zabrinjavajuća stručnost, pa se pitam je li stručnija njezina analiza onih međumrežnih portala? Jednog voli najviše pa u svome indexu ne vidi ništa problematično. Nema govora mržnje, vrijeđanja, nema napada na one koji misle drugačije. Nema ni običnih ni tendencioznih ideoloških oznaka kao što ih je glatko nalijepila HRT-u ili Slobodnoj. Moj index...

Zatim kaže kako su portali s desnog krila također popularni, ali ne prije nego što još jednom pohvali 'Jutarnji list'. Dnevno.hr u tom sklopu naziva radikalnim portalom te onim koji po nepoznatim kriterijima ima „najniže povjerenje od svih brandova koje smo pregledali“. Direktno.hr također je list desnoga krila po ovoj profesorici i kako ova dva portala (njezinim) istraživanjem drže 35 % tako je to (njezin) dokaz rasta radikalnih socijalnih i politički konzervativnih glasova. Sama riječ ti kaže. I ne samo to nego još i gore: radi se o portalima vezanim uz Nevladine organizacije (!) te HDZ i Katoličku crkvu. Eto kako je lako nevladino obrtanje teza i mućkanje vode (u pokušaju) te pakiranje u ljevičarsku histeriju. K tome (krunski) dodaje kako nema usporedivog lijevog medija u spektru jer oni imaju „mnogo manje pratitelja“. Profesorica ni ne zna koliko po tom pitanju žalimo zajedno.

Stručnije štivo nismo ni očekivali

Da se ovako nešto, kao tzv. analiza, može iznijeti u javnost, pa i onu međunarodnu i da to popije čak i Reuters - Reuterszaista je epohalan domet ove predstojnice Centra za istraživanje... Zato još treba, pored notornog indexa, popularizirati minorni i ideološki faktograf.hr jer on je zamislite, postao članom International Fact Checking Network (IFCN) ma što to ikome govorilo o kvaliteti (a više o internacionali).

Dobro je ipak što je profesorica na kraju teksta barem spomenula govor mržnje i najavljeni zakon protiv nje i lažnih vijesti na međumrežju jer njezini probrani mediji a koje je poželjela uzdignuti, operiraju upravo s tim oružjem. Vjerojatno zato u tu temu netolerancije nije ulazila konkretno jer bi primjeri prštali s one Stazićeve, Indexove ili Goldsteinove strane. Radije se zato poslužila u Hrvatskoj već odavno stigmatizirajućim pojmom - desnog krila a radije: desničarenja. Uostalom stručnije štivo nismo ni očekivali od ubrane članice „Centra za demokraciju i pravo Miko Tripalo“.

Javor Novak

Pet, 13-12-2019, 13:17:19

Najave

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

1 klik na Facebooku za hkv.hr

Pretraži hkv.hr

Kontakti

KONTAKTI

Telefon

Telefon Tajništva
+385 (0)1/481-0047

Elektronička pošta Tajništva
Elektronička pošta Tajništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Elektronička pošta UredništvaElektronička pošta Uredništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Copyright © 2019 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.